dimarts, 16 de desembre del 2014

Projecte de pati de l'escola Ponent



 A l'escola Ponent propicien que els infants juguin en un entorn d'igualtat i respecte i és per aquest motiu que van iniciar un  seguit d'actuacions:
1. Plantejar alternatives de joc i espais: cordes, raquetes, baldufes, xarranca...
2. Establir torns per accedir en aquests espais.
3. Treballar des de les classes els diferents jocs i espais.
4. Convidar a les famílies en l'adequació dels jocs pintats.


Coordinadores: Anna Roca, Pilar Carerizo
Curs acadèmic: 2012-13, 2013-14, 2014-15
Nivell: Tot el centre
Àmbit d'implicació: Centre
Competències: Comunicativa Lingüística i Audiovisual, Aprendre a aprendre, Autonomia i Iniciativa personal





Objectius
  • Aconseguir que tots els alumnes s'integrin al pati.
  • Disminuir els conflictes a l'hora del pati.
  • Dinamitzar els diferents jocs.
  • Ampliar els llocs a ocupar durant l'estona d'esbarjo.
  • Proporcionar una gran diversitat de jocs.
Descripció
Antecedents: El pati estava ocupat majoritàriament pels nens que volien jugar a futbol, deixant espais molt reduïts per la resta.
Per aquest motiu, es van fer diferents propostes. La primera, fa dos cursos, va ser la creació d'un Twister, un tres en ratlla i una xarranca, que van construir un dissabte alguns pares d'alumnes. Al següent any, es va ampliar l'oferta proporcionant diferents jocs lúdics pels més petits, com per exemple, baldufes, guixos, cordes, raquetes, xanques... I aquest any han augmentat el nombre d'espai a ocupar durant l'estona d'esbarjo per tal d'arribar a un major nombre d'interessos i no massificar el pati.

En el Blog Projecte pati podreu veure la realització del projecte, jocs pintats que es van realitzar  etc....


Valoració:
Des del centre, es fa una valoració positiva ja que, per una banda, l'ocupació de l'espai i les propostes de joc són més equitatives, diverses i coeducatives i, per altra banda, s'han reduït considerablement el nombre de conflictes.

Conceptes clau:
  • Coeducació.
  • Projecte de pati.
  • Projecte de centre.
  • Integració.
  • Participació i col·laboració.
Per a més informació, es pot consultar aquesta web fent clic aquí.
Blog elaborat pel Centre de Recursos Pedagògics Vallès Occidental 2 amb la col·laboració d'Olga Cachón Marinel·lo, Xènia Claret Roigé, Marta Garcia Castañé, Mariona Mampel Gibert, Anna Mondéjar González i Laura Val Gangonells.