dilluns, 12 de desembre de 2016

Experimentem amb la geometria a l'Escola Salvador Vinyals

A l'escola Salvador Vinyals l'alumnat treballa de manera experimental i manual amb la geometria.



Coordinadora: Ester Pérez
Curs acadèmic: 2016-17
Nivell: 1r-6è
Àmbit d'implicació: centre
Competències: Matemàtica, Autonomia i Iniciativa personal.
Àrees: Matemàtiques


Objectius

  • Treballar la geometria de manera experimental
  • Potenciar el treball en equip i la cooperació
  •  Treballar l’autonomia de l’alumnat
  • Estimular la imaginació i la creativitat 





    Metodologia i recursos utilitzats:


    Es treballa la matèria i es posa en pràctica de manera experimental amb materials relacionats amb la geometria. Es treballa per racons amb grups petits cada 15 dies per proporcionar un aprenentatge personalitzat. Aquesta activitat la realitzen alumnes des de Cicle Inicial fins a Cicle Superior, és una activitat continuada durant tota la primària. 
    Es fan servir llibres i jocs que permeten combinar peces entre sí per formar figures i cossos geomètrics (tangrams, jocs de construcció, etc).
    A les parets de la classe hi ha il·lustracions que serveixen com a referent pels alumnes i com a suport pel docent.
    S’associen els continguts del currículum amb un treball més manual i experimental.

    Valoració:


    Treballar de forma manual i experimental contribueix a un increment de la motivació dels alumnes i a la creació d’aprenentatges significatius. Fomenta que l’alumnat s’involucri més en l’activitat i en l’assignatura. Amb la geometria és molt útil poder veure i manipular els materials per a una millor comprensió dels continguts. És una pràctica positiva, útil i enriquidora pels nens i nenes.

    Conceptes clau: Geometria, treball experimental, matemàtiques
    Blog elaborat pel Centre de Recursos Pedagògics Vallès Occidental 2 amb la col·laboració d'Olga Cachón Marinel·lo, Xènia Claret Roigé, Marta Garcia Castañé, Mariona Mampel Gibert i Anna Mondéjar González.