dimecres, 25 d’octubre del 2017

L'avaluació una eina per aprendre significativament a l'escola Enxaneta

Els alumnes de cinquè de primària de l'Escola Enxaneta treballen una nova manera d'avaluar. 

Coordinadors/es: Glòria Miranda
Curs acadèmic: 2016-2017
Nivell: 5è de Primària
Àmbit d'implicació: Projecte de centre
Competències: Aprendre a aprendre, autonomia i iniciativa personal, desenvolupar la capacitat crítica.
Àrees: Educació Visual i Plàstica
Objectius
  • Promoure la implicació de l'alumne en el seu aprenentatge.
  • Aconseguir més autonomia per seguir aprenent. 
  • Valorar la millora com una oportunitat.





Metodologia i recursos utilitzats: 
En un principi se’ls va demanar que realitzessin una portada del llibre que havien llegit per Nadal. Després es va voler fer una tasca de millora on els criteris d’èxit fossin explícits i consensuats amb ells per tal que en fossin coneixedors i s’impliquessin en l’esforç que suposa refer una tasca tenint la satisfacció d’aconseguir un resultat més reeixit.
Per aconseguir-ho es va fer una coavaluació en petits grups i amb l'ajuda de la mestra. 


Valoració: És un tipus d'activitat molt útil ja que els nens i nenes aprenen avaluant. D'aquesta manera, també s'adonen dels seus errors i desenvolupen la capacitat crítica i la reflexió.


Conceptes clau: Coavaluació, Reflexió i  Capacitat crítica
Blog elaborat pel Centre de Recursos Pedagògics Vallès Occidental 2 amb la col·laboració d'Olga Cachón Marinel·lo, Xènia Claret Roigé, Marta Garcia Castañé, Mariona Mampel Gibert, Anna Mondéjar González i Laura Val Gangonells.