dilluns, 12 de març del 2018

Treball del còmic a l'escola Bisbat d'Ègara

A l'escola Bisbat d'Ègara treballen el còmic amb el suport de la tecnologia

Centre educatiu: Bisbat d'Ègara
Coordinadors/es
Curs acadèmic: 2017-18
Nivell: cinquè de Primària
Àmbit d'implicació: cicle
Competències: comunicativa lingüística. Crear textos amb diversitat de recursos literaris per expressar sentiments, realitats i ficcions
Àrees: llengua catalana / informàtica
Objectiu: Realitzar un còmic online i en grup per als fillols de P-5







    Descripció:
    Lectura conjunta d’alguns còmics amb la PDI.
    Pluja d’idees sobre l’estructura i els recursos emprats en aquest tipus de text.
    Lectura conjunta de les característiques d’un còmic de la pàgina web Còmic 

    Per treballar les onomatopeies s'utilitzen les següents pàgines:
    http://www.edu365.cat/eso/muds/catala/lectures/barcelona/despresbis3.htm 
    http://www.xtec.cat/~aporta1/catalana/comic.htm

    Realització de diverses activitats per treballar els diferents recursos: delta, bafarades, onomatopeies i la imatge (planificació i punt de vista).
    Realitzar la planificació del còmic per als fillols en petit grup.

    Elaboració del còmic per als fillols a l’aula d’informàtica amb el programa Toondoo.

    Metodologia i recursos utilitzats:
    Es realitza una primera sessió de presentació on s’exposen models de còmic i a partir d’aquí es fa una pluja d’idees per veure el tipus de text, estructura i recursos que s’utilitzen.
    Posteriorment es realitzen unes activitats per anar treballant aquests recursos i ampliar els coneixements previs dels alumnes.
    A continuació es proposa un treball en grup. Dividim els alumnes en grups de 4-5. Els facilitem una plantilla de planificació del text que hauran de treballar.



      Mentre es va elaborant la planificació, el/la mestre/a revisa la part de funcionament de la llengua de manera que ells puguin anar autocorregint les errades.
      Un cop planificat el text, baixen a l’aula d’informàtica per realitzar el còmic online.


      Avaluació:
      • En acabar el còmic realitzen una autoavaluació del treball en grup amb una petita reflexió amb propostes de millora de cara a un proper treball en grup. 
      • El mestre pren nota de la planificació del còmic de cada grup i del resultat final.

      Valoració:
      És una activitat que es valora molt positivament, ja que les activitats que s’hi realitzen, el treball en grup, l’elaboració a l’aula d’informàtica i, sobre tot, la finalitat que té l’activitat,  fa que sigui molt atractiva.

      El còmic un cop finalitzat s’imprimirà i cada alumne de cinquè li donarà al seu fillol (alumne de P-5).

      Conceptes clau: còmic
      Blog elaborat pel Centre de Recursos Pedagògics Vallès Occidental 2 amb la col·laboració d'Olga Cachón Marinel·lo, Xènia Claret Roigé, Marta Garcia Castañé, Mariona Mampel Gibert, Anna Mondéjar González i Laura Val Gangonells.